Farní Charita
novinka

NABÍDKA SLUŽEB Centra pro pěstounské rodiny (CPR) pro PĚSTOUNY:

Tyto služby zajišťuje Vedoucí CPR:

  • Poskytování odborného poradenství žadatelům o zprostředkování pěstounské péče.
  • Sepsání a ukončení Dohody o výkonu pěstounské péče.
  • Prvotní informace o poskytovaných službách pro pěstouny CPR.
  • Poskytování odborného poradenství pěstounům CPR.
  • Předání pěstounské rodiny konkrétnímu Klíčovému pracovníku, který bude rodinu po dobu výkonu pěstounské péče doprovázet.
  • Vyřizování případných stížností na pracovníky CPR.
  • Je k dispozici na tel. v době po – pá od 8.00 – 16.00 hod., po domluvě i osobně na CPR.
    pěstouni a klíčák

S čím se obracet na Klíčového pracovníka:

    Klíčový pracovník vaší rodiny bude Vaším průvodcem v radostných i starostlivých chvílích vašeho rodinného života. Bude Vám oporou a rádcem, člověkem, který Vám bude pomáhat řešit nastalé situace, na které nezůstanete sami. Obrátit se na něho můžete kdykoliv v dané pracovní době:
    po – pá vždy od 8.00 – 16.00 hod. Jeho povinností ze zákona je kontaktovat vaší rodinu minimálně
    1 x za 2 měsíce, zjišťovat vaše přání a potřeby a sledovat vývoj dítěte v pěstounské péči.

  • Zajištění celodenní péče (času odpočinku pro pěstouny) formou dětských táborů a pobytů (týdenních, víkendových apod.).
  • Zajištění krátkodobé péče o děti (v rozsahu 1 - 3 hod.) v případě potřeby vyřízení si neodkladných záležitostí, např. stání u soudu, odborné vyšetření u lékaře apod.
  • Zajištění kontaktu s biologickými rodiči dítěte nebo dalšími blízkými osobami (bezpečný asistovaný kontakt, zajištění příprav na kontakt).
  • Zajištění a nabídka vzdělávání pěstounů vycházejícího jako povinnost 24 hodin po sobě jdoucích měsíců pro každého pěstouna ze zákona o sociálně-právní ochraně.
  • Zajištění hlídání dětí při vzdělávání pěstounů u nás v CPR našim odborným personálem.
  • Odborné poradenství, konzultace přímo s klíčovým pracovníkem.
  • Zajištění odborné péče pro sebe, svěřené dítě.
  • Pomoc při vyhledávání další následné nebo navazující péče potřebné pro rodinu (Pedagogicko-psychologická poradna, Středisko výchovné péče, jiná odborná péče, školská zařízení apod.).
  • Komunikace s úřady (OSPOD, soud, školská zařízení apod.).

S čím se obracet na Kontaktního pracovníka:

    Kontaktní pracovník CPR zajišťuje chod Centra po administrativní a technické stránce. Úzce spolupracuje s klíčovými pracovníky a vedoucí CPR. S Vaší rodinou bude pracovat dle instrukcí domluvených s Vámi a vaším klíčovým pracovníkem. Obrátit se na něho můžete kdykoliv v dané pracovní době: po – pá vždy od 8.00 – 16.00 hod. nebo v předem domluveném čase. Bude s Vámi v kontaktu
    v těchto případech:

  • Zajištění provozu centra v provozní době 9 – 14 hod. (osobní, telefonické).
  • Zajištění a poskytování krátkodobé péče o děti pěstouna během doby jeho vyřizování si nezbytných záležitostí. Realizace a příprava celodenní péče.
  • Péče o děti v pěstounské péči během účasti pěstouna na školení.
  • Zajištění školení pro pěstouny - účasti (pravidelné pozvání pěstounů na jednotlivé termíny vzdělávání), prezence, zajištění místnosti a občerstvení ke vzdělávání.
  • Organizace aktivit pro děti v Klubu pro pěstounské rodiny, personální a programové zajištění
    ve spolupráci s klíčovým pracovníkem CPR.
  • Asistence klíčovým pracovníkům při výkonu SPO (organizační záležitosti, plánování podpory, administrativní práce, doprovod pěstounů, apod.) dle plánu na poradách CPR – aktivity, které nespadají dle zákona do pracovní náplně sociálního pracovníka.

Konkrétní podmínky a rozsah poskytovaných služeb se každoročně aktualizuje dle cen v místě a čase obvyklých, rozpočtu CPR a individuálních potřeb dítěte a pěstouna (rodiny).

paticka zpátky na charitu